Unde dus? Dus şi atîta

Pentru unii, pentru alţii

"Noi, Nichita Stănescu."
„Noi, Nichita Stănescu.”

Piatra şi muntele de piatră există numai pentru om. pentru arbore, piatra şi muntele de piatră nu există cu dovada frunzei verzi.
Capul de deasupra umerilor nu există pentru toţi. Pentru stînca de piatră a muntelui, capul nu există deasupra umărului.
N-am văzut vulpe îmbrăcată cu ie, decît numai stelele lepădîndu-se de raze.
Ha, mare rostogolită, mă uit la tine ca şi cum aş vedea valurile pe care pietrele le au.
Mă învelesc într-un trup de femeie, piatra nu mi-a spus că se înveleşte într-un trup de piatră.
Nefericirea mea stă în naştere, iar nu în frumoasa umbră gri a frunzei verzi.
Pun mîna în părul tău, îmi înfăşor pletele tale cu cuvintele mele.
Strig cuvîntul ca şi cum ar avea fiu piatra, ca şi cum ar avea fiică frunza.
Mor şi strig cuvîntul, ca şi cum muntele ar fi munte, ca şi cum vîntul ar fi plin de aer, ca şi cum albina ar avea ţepi în coada ei cu ţepi, ca şi cum tu, dragostea mea, te-ai uita la mine cînd dorm dus, unde dus? – dus şi atîta.
(1982)

21 grame de suflet

Cercetătorul suedez, medicul Nills Jakobson, a avut recent lugubra ideie de a cîntări o serie de muribunzi în momentul fatal. El a constatat pe macabrele indicatoare ale cîntarului său că, indiferent de sex sau de vîrstă, trupul uman pierde invariabil 21 de grame în clipa morţii. În conferinţa de presă organizată, Nills Jakobson a declarat că aceasta este greutatea sufletului.
Va să zică 21 de grame!
(1982)

Nichita Stănescu
– din „Amintiri din prezent” (Editura „Sport turism”, 1985)

11 gânduri despre „Unde dus? Dus şi atîta

  1. ,,Simptomatic și definitoriu pentru un om este dorința lui de frumos și dorința lui de adevăr. Aceste dorințe sunt emanate chiar de către organul parazitar, numit creier, și semnifica un început îndepărtat de conștiință a discontinuității cunoașterii animale de pe pământ.”
    Nichita Stănescu – Respirări , Ne-cuvinte

    Apreciază

  2. ” Unde dus” Dus si atata ” !
    – Cine dus ? BANUL public ?
    -Dus in buzunarul excrocilor din gasca mafiota pedelisto-udemeristo-uneperisto-basista !!!
    ” Pentru unii muma, pentru altii ciuma ” !!!

    Apreciază

  3. Eu nu cred. Nici în grame cântărite, nici în cm ocupați. Când sufletul doare, unde poate să-ncapă-n 21 de grame atâta durere? Când ești fericit, cum în aceleași 21 de grame, încape toată fericirea? Când sufletul iubește, nimic nu mai încape-n tine. Și dai pe-afară, cu totul, de prea-plin. Sufletul nu are măsură, nu cântărește, nu ocupă ca volum, nu se dizlocă dintr-un volum. El există. Și atât. Bun sau rău, plin sau gol, amar sau dulce, ușor sau greu.

    Apreciază

  4. Da, sufletul cântăreşte ceva şi în greutate. Am văzut şi filmul cu titlul ,,21 grame”. Dar părerea mea, Flavius, e că la unii sufletul nu are nici o greutate. Poate că sunt prea acid, însă aceasta e doar o constatare subiectivă, derivată din ceea ce văd în societate. Vezi mai multe observaţii despre acest subiect pe postările mele, care reflectă ceea ce vreau să spun. Cu salutări cordiale!

    Apreciază

Gîndul tău

