Cum e să fii hamster?

Să ai o cuşcă plină de rotiţe colorate şi să nu ştii că e de zece ori mai scumpă decît tine care faci vreo doi poli jumate? Să ai libertatea să te execuţi: totul întocmai şi la timp? Să faci frumos. Să fii împerecheat atunci cînd se consideră necesar. Să-ţi hrăneşti puii atît cît e nevoie. Să ţi se schimbe rumeguşul cînd începe să le miroasă altora rău. Să îţi primeşti raţia de pîine şi de apă cînd alţii uită să-şi arunce firimiturile la gunoi. Să tremuri de frică şi să ai în gene „că asta aşa trebuie să fie”. Să nu găseşti în toate nicio umilinţă. Să nu ştii că viaţa ar putea fi altfel. Să nu ai „de ştire” şi să fie normal aşa. Şi să mori (deseori cînd alţii consideră că ar fi necesar). Şi să fii deşertat într-un făraş şi după aceea într-o găleată, apoi în ghenă. Şi să fii înlocuit imediat cu altul.
Dar dacă ai şti toate astea?…

P.S. – Azi am întîlnit un astfel de hamster… Şi hamsterii se împuşcă, nu-i aşa?

P.P.S. – Fără nicio legătură, metecii!… Tîmpa e arsă, roşiatică, deprimată de secetă, cum n-am văzut-o niciodată! Arşiţa a ridicat la roşu nervii, pe scara nervometrului. La fel e cu umilinţele, cu bătaia de joc, cu bunul plac al celor fără şapte ani de-acasă, cu ura. Cu deciziile exilate din creier în alte organe. Cu aritmetica siluită şi partizană. La fel e cu liberul arbitru anulat şi cu frustrările captive.

Servus, Blogolume!
Toate cele bune!

10 gânduri despre „Cum e să fii hamster?

  1. Si ca sa fiu in ton cu un bloger simpatic si drag mie, sa zic asa 😀 :

    si eu am avut hamster , dar eu nu l-am dat la imperecheat sau la gunoi , ca mi-a fost mila , ci l-am dat de pomana!

    Revenind la postarea ta , m-am intristat si m-am si amuzat , doi in unu , ca la Bonux…. 😀 Sa auzim numai de bine , daca se poate! 🙂

    Apreciază

  2. Frumos post 🙂 Cîta monotonie, cîte lipsuri…ele nefiind, însă, percepute la nivelul acela, nu există, deci nu deranjează, dacă ar fi să lăsăm raționamentul in seama logicii. De acord cu P.P.S. -ul. O zi răcoroasă!

    Apreciază

  3. Mă gândesc acum la toţi cei care au ars şi ard de nerăbdare să fie stăpâni peste hamsterii cu drept de vot. Politiceşte vorbind, evident, cu toate că textul tău, Flavius, transcende nefericita/ imunda politichie de mărgăritar pe care ne-o tot punem, în faţa unor oglinzi ciobite, spre a face „mumos”.

    Apreciază

  4. Melodia o ascultam in Lyon, in urma cu cativa ani buni, sa tot fie vreo 7-8, cand, pret de doua luni, m-am chinuit sa schimb mentalitatea idioata (dar inderaptatita intrucatva) a francezilor fata de romani… Na, am devenit nostalgic, sper ca nu e un semn ca ma ramolesc 🙂
    O seara placuta, Flavius!

    Apreciază

Gîndul tău

