Nu, mulţumesc!

Mă întreb şi eu precum cetăţeanul… dezorientat: cine, ce are de cîştigat sau de pierdut în perspectiva apropiatelor alegeri? Fiindcă văd fervoarea cu care se sfîşie bannerele electorale, cu care mi se umple zilnic cutia poştală cu fluturaşi, broşuri, fiţuici, pliante. Eu unul trec pe lîngă ele, nicio promisiune nu mă mai atinge. Nu vreau alte pîrtii şi patinoare. Nu mai vreau alte giratorii. Nu mai vreau nici aeroport. Nici izolarea fonică dinspre calea ferată. Nu vreau bilete de transport gratuite. Nu vreau nici pieţe libere de intermediari. Nu vreau nici măcar parcări supraetajate. Nici impozite mai mici, nici şcoli sau spitale încăpătoare, nici analize de sînge gratuite . Nici apă mai curată, nici desfiinţarea firmei de ridicări auto. Nici statui, nici parcuri, nici piste pentru biciclete, nici siguranţa pe stradă. Nici zgărie-nori, nici sală de concerte, nici zoo, nici şosea ocolitoare, nici ajutoare sociale… Nu le gust nici măcar emoţiile, „tulburările”, suspansul, „îngrijorările”, „sondajele”. Efuziunile postacilor entuziaşti în dobitocia lor mă lasă, la fel, rece. Autodafeurile ulterioare, de asemenea, nu se primesc!
Nu mai vreau nimic. Nu mai vreau, am tot vrut şi am căpătat pe măsură. Cu nota de plată şi zîmbetul şmecheresc al ospătarului aşteptîndu-şi bacşişul, ataşate.  Refuz fervoarea despre care vorbeam, întreţinută cu credite şi dobînzi  nesimţite, trecute sau viitoare. Ea vine din frica unora („le ţîţîie curu’!„, cum îmi zicea un amic) că vor pierde totul, pînă la „lumina zilei”. Cruntă frică. (Să le ţîţîie, măcar!) Şi din îndîrjirea altora de a se cocoţa pe piedestalurile celor dintîi şi de a le continua matrapazlîcurile. În rest, rămîne cum am stabilit.
Nu vreau decît puţin bun-simţ. Dezinteresat. Asta nu-mi promite nimeni.

Servus, Blogolume!
Toate cele bune!

10 gânduri despre „Nu, mulţumesc!

  1. Eu iti inteleg sastiseala ( e fireasca). Si atitudinea poetica. Dar nerealista 🙂 Iar politica trebuie intotdeauna abordata realist sau…ignorata daca iti da mana. Ce zici tu ca vrei ( sper ca e doar o licenta poetica si exprima o stare de moment si atat) nu duce nicaieri. Pentru ca asteptarea ta e ori prea mica ori imposibila. Si in ambele cazuri ( asteptari prea mici sau imposibile) rezultatul e, intotdeauna, NIMIC.
    Dar, cum spuneam, starea si atitudinea ta nu e surprinzatoare si e chiar explicabila ( istoric si social vorbind – ma refer la istoria recenta). Chiar discutam lunile trecute despre asta cu niste oameni inteligenti. Si concluzia a fost logica: atata vreme cat oamenii nu stiu ce sa pretinda si ce sa astepte de la politicieni, nici unul dintre acestia din urma nu se va osteni sa le ofere nimic. Ceea ce se si intampla, fir’ar sa fie 😦
    Noapte buna

    Apreciază

  2. adevarul este ca nici eu nu vreau si daca pana acum am vrut au fost vorbe in vant care pe unii i-au fraierit si le-a dat o farama de speranta , pana la urma toti au tras focul la oala lor si asa o sa faca si cei care urmeaza , de fapt tot ei urmeaza sa fie dar sub alta culoare politica si pe alte funcii dar pana la urma o mana se spala pe alta si la nivel inalt fac dush , noi suntem tot aici , problemele noastre sunt nesemnificative pentru ei care au alta treaba mai importanta , cum am auzit azi ca au cumparat hartie igenica de 20 mii de euro 🙂 ce sa zic vin vremeri grele pentru ei si de rahat pt noi

    Apreciază

  3. Cred ca sunt multi cei care au aceleasi sentimente cu privire la apropiatul „eveniment artistic” – ca pana la urma e un eveniment artistic, cu scena, cu artisti (de toate felurile si culorile…politice sau nu), cu regizori, scenaristi si chiar cu premii la final. Si noi ramanem cu biletul (eventual cu autografe) ca unica amintire de la „eveniment”.

    Apreciază

  4. pai da! unii si altii, nu chiar toti deodata, dar adunati astfel incat sa iasa toti cei uniti contra celorlalti ramasi in opozitie, n-au facut decat sa faca in razbunare fata de primii exact ce au facut si ceilalti. iar norodul e la mijlocul acestei ecuatii, singura constanta careia i se da doar in cap, desi de el depinde fiecare dintre „bancile tehnice”!

    Apreciază

  5. bun simţ flavius? dar nu e cam rar? nu e cam scump? … desigur ştii, încerc o glumă amară, acum cât nici energia nu-mi mai este ca altă dată şi apăsările sunt… de ce sunt tot mai grele? of, nu ştiu…

    Apreciază

  6. Un votant foarte greu de mulțumit, ramas rece la atitea promisiuni. Si totusi, cit de putin pretinde! Dar cine e in stare sa-i ofere?

    Apreciază

Gîndul tău

