Cuţitul la os. Să dea Domnul!

Numerologi, clarvăzători, astrologi… Anul ăsta a început cu o inflaţie de predicţii şi superstiţii curgînd în şuvoi dinspre toate canalele media. Aş zice că ăsta-i semn de neîncredere în noi şi de speranţe îndoite… Pe de altă parte, mînă-n mînă, ca „argumente” la cele prezise, ştiri grozave, cu sticliri de dezastru: copii ucişi, gelozii ucigaşe, sinucigaşi, împuşcaţi, bătrîni omorîţi, morţi pe şosele, izbiţi în pomi şi stîlpi… Nici urmă de întîmplări senine sau de ceva „semne de bine”, altele decît cele intime ale fiecăruia în parte, sau decît cele venind dinspre… refugianţii pereţi ai feluritelor lumi „virtuale” – unde parcă excesele sunt tocmai în sens invers! Una peste alta, toţi şi toate parcă vor să ne convigă că 2012 nu va arăta bine, ci chiar mai rău decît 2011! Eu unul aş întreba ce ar putea fi mai rău de atît? Şi asta-mi dă suficientul surplus pozitiv care să mă facă să-mi închid acum ochii si urechile la previziunile şi analizele belicoase pustiitoare din jur. Da, pesimismului şi chiar naivităţii mele funciare i-au fost… depăşite aşteptările!…
„Să ne fie un an mai omenos”, îmi zicea cineva. „Să ne fie unul căruia nu doar să-i supravieţuim”, am răspuns… Şi nu doar ca indivizi, cît mai ales ca „adunare”, ca „bobor”, fiindcă între cele două planuri văd eu acel decalaj de… optimism. Probabil la acest nivel nu ne va fi ajuns încă „acel” cuţit la os, altfel nu-mi explic şi aşteptările depăşite despre care spuneam. Atunci da, să dea Domnul să ne intre, la timp(!) şi adînc, cuţitul la os, anul ăsta!  Ăsta-i semnul de bine în care mă încăpăţînez să cred. 😉

Servus, Blogolume!
Toate cele bune!

Update:…
Da, veştile rele ţin aproape pe începutul ăsta de an, prea aproape, indiferent de… visele mele, se pare… Mircea Suman, aflu acum, s-a stins, n-a mai vrut să facă pasul mai departe… Un braşovean de caracter şi de suflet, unul dintre primii antreprenori de aici… Un blogger cu condei fin şi de o cultură aşezată. Un lord. Sus, pe blogul lui îşi pusese această credinţă: „Da-mi, Doamne, curajul de a spune adevarul!” Şi a avut acest adevăr şi acest curaj şi spera să vadă lucrurile intrate pe un făgaş normal în ţara asta… Îi rămăsesem dator, şi lui, cu o întîlnire, cu un pahar de vorbă… Îi rămînem datori, cumva…  să-l citim măcar, cum spune Chinezu’…

Dumnezeu să vă odihnească, Domnule Suman!

17 gânduri despre „Cuţitul la os. Să dea Domnul!

  1. dumnezeu să îl ierte pe Mircea Suman. iar nouă să ne dea înţelepciunea de a duce mai departe crezul său… curajul de a spune adevărul.
    un început trist de an pentru noi, braşovenii.

    Apreciază

Gîndul tău

