Transformări… genetice. Blogolumea

Parte din viaţa noastră e făcută, vrînd-nevrînd, din… biţi. Şi, probabil, din an în an chestia asta vine şi lucrează inclusiv asupra adn-ului, asupra genomului nostru. Chiar aş crede că de la o vreme ne transferăm „moştenirea digitală” sau „electronică” sau „virtuală” progeniturilor aşa încît, peste ani, cu toate că paginile ni se vor fi şters vor apărea „semne” sau senzaţii de deja-vu te miri unde prin ramificaţiile arborelui nostru genealogic…
Astea fiind spuse, mă voi… răsfăţa din nou afirmînd că, în acest spaţiu, acasă mi-i blogolumea. După te miri ce drumuri, după alergările bezmetice şi fără nuş’ce finalitate ale zilei aici mă întorc să-mi trag sufletul. Aici am voie să privesc, să ascult, să rămîn, să… număr, să… silabisesc, să întorc pagina fără să am vreodată impresia că biţii ăia îmi trag preşul de sub picioare sau că au alt ritm decît al meu. Blogolumea e locul de răgaz al gîndurilor şi neştiuţilor prieteni. Tot aici, cum am mai spus în răstimpul acestor aproape trei ani, este locul lui… mulţumesc.
Aici, de ceva vreme, scriitoarea Lucia Verona s-a gîndit să pună la cale (şi foarte bine a făcut!) un fel de concurs cu juriu Blog de blog, un fel de „Oscar” al blogurilor şi bloggerilor menit, cred eu, să adune la un loc un colţ al blogosferei care, dincolo de inerentele orgolii, rezonează într-o comunitate şi întru o… comunicare egale şi binefăcătoare tuturor celor ce-l populează. Mai mult, „Blog de blog” înlesneşte şi cunoaşterea… preopinenţilor faţă-n… faţă.
Pentru ediţia 2010 a început de ceva vreme cursa nominalizărilor şi pinguirilor aferente, aşa că îmi fac şi eu „datoria” şi iată cam cum văd eu (inevitabil subiectiv şi poate, uitător sau supărător pentru unii sau alţii – drept pentru care-mi cer miile de scuze) aşezarea blogolumii în categoriile (cam strîmte, ce-i drept, aşa că nu le voi respecta întocmai!) date de juriu:

1. Marele premiu – Pentru că-mi place:
Adrian Voicu

2. Blog literar (cu trei secţiuni: critică, jurnal, creaţie):
Ioan Usca
Cristian Lisandru
Rareş Petrişor

3. Blogul cu cel mai mult umor:
Meşterul Manole
Athe

4. Cel mai bun cititor/comentator:
Karla
Codeus
Gina

5. Cel mai bun blog de păstrarea memoriei:
Cella
Mircea Suman
Amintirile şi Aşteptările lui Melisandru

6. Cel mai bun Blog politic/Blog economic:
Lilick
Zoe Petre
Dan Popa

7. Cel mai informat blogger:
Ovidiu Eftimie
ALD’ s Movieland

8. Cel mai simpatic blogger/bloggeriţă:
Rontziki
Gabriela Elena

9. Cel mai bun blog al unui ziarist:
Cati Lupaşcu
Călin Hera
Sebastian Dan

10. Cel mai bun blog de discuţii/dezbateri:
Andi
Alexandru Petria
Adrian Furnică

11. Cel mai bun blog vizual (foto, grafică):
Alex Mazilu
Carmen Negoiţă

12. Cel mai bun blog de sport:
Ionutu

13. Cel mai bun blog de muzică:
Teo Negură
Brushvox

14. Cel mai combativ blog:
Madi şi Onu
Cristian China – Birta
Mircea Popescu

15. Cel mai activ blogger:
Zamo
Cristian Dima

16. Cel mai bun pamfletar dintre bloggeri:
Gânditorul de Hamangia
Milf şi Petrov

17. Blogul pasiunii:
Dulce Deea
Psipsina
Mirela Pete

18. Premiul de popularitate:
Lia
Daily Cotcodac

P.S.: Acest „Blog de blog” îi are în… prezidiu pe:  Lucia Verona, Simona Ionescu, Oana Stoica Mujea, Ştefania Coşovei, Matilda, Ioana Diaconescu, Adrian Năstase, Adi Hădean, Alex Mazilu, Chinezu, George Şerban, Horia Gârbea, Ionuţ Iancu. Partener: blogosphera.ro.

P.P.S.Mulţumesc (cuvîntul-imn aici, chit că mă repet!) dragelor şi dragilor, din toate blogroll-urile blogolumii, că sunteţi! Alături de muzichia ce-am ascultat-o toată ziua!

Servus şi toate cele bune!

62 de gânduri despre „Transformări… genetice. Blogolumea

  1. bună flavius, văzând eu că frecventăm cam aceleași ”case” și că avem ceva afinități (elective sau nu) m-am gândit că n-ar suna rău să facem un schimb de link. la mine s-a realizat. pe curând.

    Apreciază

  2. Iar legat de articolul postat legat de transformarile viitoarelor generatii cu ocazia acestor biti in genomul fiecaruia ,sunt de acord. Stiu exact cand am auzit prima data de genetica , ca m-am gandit ca va fi stiinta viitorului si ca dezvoltarea fiecarui individ se bazeaza pe folosirea intr-o mai mare pondere a unor anumite parti ale creerului, dezvoltand genele respective chiar daca sunt mostenite. Am scris si despre acest subiect in timp si chiar am indemnat multe persoane sa aiba o preocupare importanta in acest domeniu.

    Apreciază

  3. Eu nu am deschis pe blog nici un cont si nici nu stiu exact ce si cum e cu concursul acesta. Am intrat sa-mi spun parerile , cred ca fara sa vreau si aici, dar imi place chiar daca sunt mai putin interesante.Va doresc tuturor blogomerilor o cat mai buna colaborare si sa-mi cititi din cand in cand si parerile mele legate de diferite subiecte.

    Apreciază

  4. Mulţam maestre… Şi pentru mine blogosfera mi-a devenit de-un timp casă… Savurez cafeaua alături de un scriitor sau un poet, citesc în timp ce iau mic dejunul, gândurile altor prieteni făcuţi în timp şi până seara ajung şi la paginile de umor.. 😀

    Apreciază

  5. @ UnSoricel – e mioritic să fi cuminte şi „preten” cu toată lumea. nu bariera vârstei de 40 contează man, ci să fi corporatist şi încorporat. părerea mea. şi ştii cum se spune: corporatist la corporatist nu-i scoate… blogul.
    @ Flavius – servus. sincer nu ştiu cui şi la ce servesc clasamentele. în continuare eu nu reuşesc să fac un clasament corect între un măr, o pară şi o prună… ştiu, ştiu, ştiu, sunt defect!

    Apreciază

  6. wow cite complimentari … ce frumoasa e Romania cu al ei ‘trafic de politetzuri’… de dragul de a evita sa fiu prea acid … cred ca trebuia doar adaugat ca in ‘Blog de Blog’ pot intra numai cei peste 40 !! si chiar si cei care nu au 40 … tot peste 40 au !!!

    Apreciază

  7. servus, Flavius! cumva la subiect, altfel poate… pe langa el, vreau sa-ti spun multumesc! acum pentru Tampa acoperita de zapada, dar in general, pentru fiecare bucatica de suflet pe care o pui intre pagini si ne-o daruiesti noua, celor care iti vizitam blogul, atunci cand (ne) scrii…
    si, de asemenea, pentru muzica! 😉
    numai bine!

    Apreciază

  8. Flavius, mă flatezi tare. Știam că ne citim, dar nu am crezut vreodată că însemnările mele pot fi literatură pentru cineva. Și sunt surprins să mă găsesc nominalizat și de alți prieteni. Și de necunoscuți. E frumos și-ți mulțumesc pentru asta.

    Apreciază

Gîndul tău

