De azi pe mîine, Feedback, Stări de Braşov, Texte şi pretexte, Şi totuşi...

Braşovul lui Bresson. Şi al meu…

Henri Cartier - Bresson: Braşov, 1975
Henri Cartier – Bresson: Braşov, 1975

Văd o ştire în „Time„: Muzeul de Artă Modernă din New York a deschis o nouă expoziţie dedicată lui Bresson. „Henri Cartier-Bresson: The Modern Century”, aşa-i zice… Arunc, bucuros de descoperire, o privire. Îmi regăsesc admiraţia faţă de acest pionier al foto-jurnalismului, al realismului fotografic. Da, îmi zic, aşa arată lucrurile şi acum… Şi… aceasta este adevărata fotografie… Doar că, poate, nu mai are cine să le fotografieze aşa. Ba nu… sunt convins că fotoreporterii ăia sunt printre noi, numai că încă n-au găsit calea spre marile simeze, spre agenţii, aşteptînd prin colţurile de pagină ale tot mai coloratelor şi puţinelor noastre ziare…
Apoi, pe blogul lui Alex Gâlmeanu găsesc, surprins, fotografiile lui Bresson din România! A fost pe aici prin anii şaptezeci. Una dintre ele este din Braşov (îmi permit să o reproduc), de la intersecţia Căii Bucureşti cu Poienelor şi Saturn. Oră de dimineaţă şi mii de… oameni ai muncii (şi părinţii mei, printre ei, probabil!…) se scurgeau spre „Steagu'”, (defuncta acum) „fabrică de autocamioane”… Privesc fotografia… Recunoaşteţi locurile, oamenii poate? Da, lucrurile arată aproape la fel şi acum… Nu-i aşa? Mai puţin miile de… muncitori…
O să-mi dau aparatul de fotografiat pe… alb-negru… În ton cu realitatea.

Servus, Blogolume!

Geanina caută răspunsuri în trandafiri… Şi găseşte, mereu, iubire.
Îl văd pe Nea Costache şi la televizor… împreună cu limba-i inconfundabilă şi cartea domniei sale…
La Vania găsesc o teorie a involuţiei… şi o fotografie de-a Mirelei

18 thoughts on “Braşovul lui Bresson. Şi al meu…”

  1. Am fost ieri in Brasov….n-am cuvinte ! Este de departeo alta lume, o alta viata, un alt aer…. Langa Piata Sfatului, am vizitat libraria Carturesti, de unde mi-am aruncat sufletul afara impotriva vointei lui…n-ar mai fi vrut sa plece…. Podeaua de lemn care scartaia, colectia de cd-uri cu The Beatles, cartile care nu mi-ar fi incaput intr-o geanta de voiaj……si Piata….oamenii… Doamne, ce aproape am fost de fericire…… Pot sa spun ca-i si Brasovul meu ?

    Apreciază

  2. Servus Flavius!
    Pesemne că am fost inspirați să mergem departe de oraș duminică, aproape de munți, de izvoare și înfloriri-înverziri. Acolo culoarea e atât de tare, încât trebuie să o temperezi cu filtre, pentru a nu părea…artificială. Fiecare filtru are scopul său, așadar! 😉

    Apreciază

Gîndul tău

