De azi pe mîine, Feedback, Texte şi pretexte, Şi totuşi...

Déjà vu. Cu păpuşi

Ieri am fost la Teatrul de păpuşi. La „Arlechino”, aici în Braşov. Păpuşile şi actorii de pe scena aia mică, obişnuita înghesuială din sală, febrila căutare a unui loc liber, atmosfera „ruptă de lume” şi poveştile, multe dintre ele aproape pentru oameni mari, fac parte din tabieturile noastre duminicale. Pentru Ina asta face parte din firesc, pentru mine este aproape o terapie. Cei ce trec pe acolo ştiu asta. Teatrul de păpuşi este unul dintre puţine locuri (toate, cred eu, din cultură) unde mai este posibil, pentru o oră, jocul şi fruntea… dezgîndurată. Desigur, copiii adunaţi acolo fac totul posibil, fiindcă spectacolul nu este doar pe scîndură ci şi în sală. Eu unul privesc cînd spre scenă cînd spre chipurile copiilor cufundaţi în fotoliile galbene şi pufoase ale teatrului… Spectacolul e mirabil şi l-aş recomanda oricui. Duminică am văzut „Motanul încălţat”, o premieră, poate cea mai reuşită piesă a acestui an. Nu am de gînd să-i fac vreo cronichetă, însă vă voi povesti doar o scenă. Motanul bate la intrarea în sala tronului: „cioc, cioc, cioc!”. La care pajul încoronatului strigă: „La rege ajungi numai dacă baţi Boc, Boc, Boc, nu cioc, cioc, cioc!” Evident, audienţa matură a izbucnit în aplauze! Probabil cei mici nu au înţeles de ce… În momentul ăla mi-am amintit de rezistenţa şi şopîrlele care acum vreo douăzeci de ani făceau deliciul publicului prin sălile de teatru ale unei Românii paralizate de dictatură… Un mic şi nevinovat déjà vu, la Teatrul de păpuşi „Arlechino”. 😉

21 thoughts on “Déjà vu. Cu păpuşi”

  1. si pe mine obisnuia sa ma duca mama de mana la teatru de papusi. am fost si fericita posesoare la un moment dat a unor marionete cu sfori, intotdeauna ma cuprinde nostalgia cand ma gandesc la ele 🙂

    Apreciază

  2. Intotdeauna teatrul de papusi a avut replici gustate si de publicul matur.
    Norocosi mai sunteti voi!Saptamanal as merge si eu la asa distractie,dar…e mult prea departe de mine(vorbesc in km.)

    Apreciază

  3. „“La rege ajungi numai dacă baţi Boc, Boc, Boc, nu cioc, cioc, cioc!” Evident, audienţa matură a izbucnit în aplauze! Probabil cei mici nu au înţeles de ce… În momentul ăla mi-am amintit de rezistenţa şi şopîrlele care acum vreo douăzeci de ani făceau deliciul publicului prin sălile de teatru ale unei Românii paralizate de dictatură” – Mare curaj au avut actorii nostri in perioada aceea. Imi aduc aminte cu cata bucurie mergeam la spectacole.

    Apreciază

  4. eu nu am experienta de-a merge la teatru cu copilul de mana (cred ca e minunat), insa n-am uitat nici azi emotia, agitatia interioara, curiozitatea si fericirea care ma cuprindeau atunci cand ai mei ma duceam la teatrul de papusi. asa ca nu stiu ce simti tu, dar stiu ce-ar simti copilul tau 🙂

    Apreciază

Gîndul tău

