Ultima poezie. De vara asta

Nu, n-am băgat de seamă ulciorul de apă rezemat în prag…

Mi-l lăsasei cumva să-mi aline străzile bătătorite şi arse?

Nici unghiul clar de soare cald

ascuns toată vara sub înfierbîntata-ţi vioară…

Nu am simţit cum tălpile-mi curg prin canale

crezîndu-mi genunchiul un murg ce aleargă-n trifoi, prin răcoare

Nici păpădia suflată de tine spre cer, nu, n-am văzut-o cum măsura lumina

Şuvoiul gîndurilor de scrum mi se părea încăpător cît lumea…

N-am cîntărit de rouă surîsu-ţi în nicio dimineaţă

M-am tot mirat de praful de pe tîmple…

Nici muntelului nu i-am astupat izvoarele în joacă

şi ţi-am minţit privirea cu stele căzătoare pictate pe… tavan

Nu am purtat pe umeri decît închipuirea parfumului de tei

Eram convins că ceasurile verii-mi sunt sclave credincioase

Nici luna n-am cules-o cît leneşă şi coaptă flirta cu zarzării pe-o creangă…

Şi-acum, cînd vezi că din nisip şi mare n-a rămas decît

a verii lacrimă de sare, tu nu ridici privirea,

zîmbeşti muşcînd din măr, amar:

Ei… nu-i nimic, nu ai băgat de seamă…

păstrează-n prag ulciorul, pîn’… la vară!

18 gânduri despre „Ultima poezie. De vara asta

  1. @Angela, mulţumesc din nou. Nu-i aşa că am putea să ne „duelăm” în versuri? 🙂
    @Marius… vin ele cele de… toamnă! 😉
    @Nevermore… da… unele ulcioare ar trebui s[ nu se spargă niciodată… 😉
    Da, @Mirela… nu am respirat vara asta suficient… dar nu e ultima… aşa… un pic dezamăgită 🙂
    @Gabi… razele tale de soare lovesc mereu frumos 😉
    @Adi… păi… tocmai ăsta era scopul 😉
    @Andi… aş fi zis… ultima poezie de vară, întîia poezie de toamnă! Poate chiar voi spune aşa 🙂
    @Liliana… sper ca muza să fie şi mai darnică în toamnă…
    @Cristian… nu, nu e ultima… doar de sezon. Sper…
    @Cella… mereu binevenită.
    @Andi… m-ai desluşit 🙂
    Multumesc @Loredana… Aşa şi trebuie să fie.
    @Daurel… chiar ar fi cazul să îmi împrospătez cămara de ulcioare de pămînt…
    Eu mulţumesc, @Ana Maria
    O zi frumoasă!

    Apreciază

  2. o alta versiune. poate am mai vazut-o.

    iubirea isi aduna tacerea-n genunchi
    ulcioare triste lasate pe margini de suflet
    croiesc infinitul
    am vazut o femeie care stie
    sa coase rochii din inimi masculine
    am vazut barbati care imbraca numai camasi de femeie
    ca s-o tina aproape
    am vazut
    cum poezia
    ajuta
    si cum e frumoasa
    si stinge setea cu vin

    Apreciază

  3. Şi eu care am avut o iubire de-o vară. Tocmai ce am fost vara asta, poate mult prea scurtă, pe meleagurile de care povesteşti, probabil că ajungi de fapt să iubeşti. Păcat s-a terminat şi vara şi idila mea. Nu ştiu care dintre ele prima. Probabil că idila. Vara nu am mai văzut-o de atunci. A rămas doar iubirea, amintirea şi speranţa că va fi alta la fel. Frumoasă poezie.
    Toate cele bune

    Apreciază

  4. Spui „vară grea” atunci când te desparţi cu greu de ea. A fost, aşadar, o vară grea. Mă despart greu. Sunt solară, sunt a verii, ca şi fiica mea. Ea e Iunie, eu sunt, încă, Iulie. Răzbate atât de clar din poezie regretul că …n-ai prins vara în căuşul palmelor s-o ţii acolo, captivă, sau în pletele însorite, sau pe obrajii vrăjiţi de Lună, pecete s-o faci, sau n-ai respirat-o suficient, încât îmi dau seama că nu sunt singura care crede că a fost o vară grea! Summer Wine…ce gust divin să aibă, oare…licoarea de cireşe, fragi, sărut angelic cast, al verii vin!

    Apreciază

  5. Chiar asa, de ce ultima? Crezi ca nu o sa te mai viziteze muza pana vara viitoare? Asta de acum mai are pana cand se va face toamna….
    Sau ultima=cea mai recenta?
    Multumim ca ne-ai spus-o!

    Apreciază

  6. fără ‘nici’ un fel de ‘nu’ se va (fi) observa ulciorul păstrat în prag plin nu cu ‘a verii lacrimă de sare’
    ––––––

    si cum ceasurile verii se împuţinează, aş vrea să iau, de-mi este’ngăduit :
    ‘Şuvoiul gîndurilor de scrum mi se părea încăpător cît lumea…’

    (mulţumesc)

    Apreciază

Gîndul tău

