Căutătorul de primăvară

Acum ceva vreme scriam despre un „gînd parşiv al primăverii” care încerca să ne vrăjească…. apoi mă întrebam dacă „aceea era ultima zăpadă. Ei bine, acum vreo două zile erau cîteva grade sub minus, frig, mîini îngheţate şi zăpada grea şi udă din Braşov amintea de Crăciun. Acum chiar cred că asta a fost ultima zăpadă, fiindcă azi soarele ne-a binecuvîntat cu căldură, cît pentru o iarnă întreagă. Şi vecinii au ieşit să-şi aranjeze grădiniţele din faţa caselor, alţii şi-au luat săpăliga şi s-au dus la cimitir, unde fiecare are şi acolo cîte o grădiniţă…

Mi-am scos cana de vară şi am umplut-o ochi de cafea, e cana aceea albastră şi mare şi burtoasă ca pentru cafele lungi, de ore noi de vară… şi aştept să văd cît de întuneric va fi diseară, fără ca eu să sting lumina, fiindcă nu văd rostul ecologismului de o oră doar şi la comandă… Sigur nu mă voi uita nici la un meci previzibil mediocru pentru care nu văd ce rost ar avea să strig „România” în faţa unei doze de bere… Deşi chestia asta a devenit un ultim motiv de a mai striga „România”… Azi îmi voi lua doar răgazul de a-mi face haltele de sîmbătă prin blogometru (blogroll) şi nu mă voi gîndi nici la durerile de iarnă, ca să nu mai vorbesc de îndemnul lui Vania la analizele de sînge, poate voi reciti doar un pic de Rebreanu, amintindu-mi apoi, prin sugestia lui Sandu Petria, că în 1974, chiar în această zi de 28 martie, a fost un congres în care Ceauşescu era ales preşedinte al RSR…

E interesant cît de greu se naşte textul ăsta… L-am început de ceva ore, de vreo două ori mi s-a blocat calculatorul, apoi am plecat la piaţă… Erau aici mult mai multe trimiteri la primăverile unuia sau altuia, la poezii, la muzici, la Trabanturi mucegăite, la Paris, la zile de teatru, la ALTceva, dar se vede treaba că primăvara asta, pe care o caut cu lumînarea, nu este încă decisă: să mă ierte, sau nu, fiindcă îi pusesem la îndoială, acum ceva vreme, existenţa? Şi dacă într-o astfel de zi, în 1943 s-a stins Rachmaninov, în 1985 Marc Chagall şi în 1994 Eugen Ionesco, dar s-a născut şi un Llosa, în 1936, e clar că avem de a face cu o zi orgolioasă, cu personalitate!

Acum o să ies din nou… Nu, asta nu e o zi despre care să scrii! Asta e o zi pe care să o strîngi în braţe, să o priveşti în ochi, şi să o asculţi ca pe o ispită de primăvară…

PS: În orice caz, am primit un cadou-descoperire-revelaţie pe măsura acestei prime zile de primăvară: Maksim Mrvica. Sper că sunteţi de acord 🙂

Chagall - Woman & Roses
Chagall – Woman & Roses
14 gânduri despre „Căutătorul de primăvară

  1. Bună @Liliana… îţi mulţumesc din nou pentru fotografii, iar aprecierile tale contează ca întotdeauna cu atît mai mult cu cît vin din vechi caramaderii şi… noi afinităţi, după cum ştii şi ţi-am mai spus… 🙂
    @Gina… parfumul narciselor ar trebui să se găsească pe fiece stradă…
    @Ion, chiar că nu mai are încotro!
    Numai bine!

    Apreciază

  2. Cred ca adevarata primavara este aceea pe care fiecare o are in suflet!
    Si nu mai conteaza nici luna, nici macar daca pleaca sau vin cocorii.
    O seara cu parfum de narcise!

    Apreciază

  3. Măi, Flavius, aşa „suflet de vioară” mai rar!
    M-ai „tuşat” de-a dreptul, mai mult decât primăvara, pe care eu încă n-o percpe cum aş vrea, deşi o simt la pândă.
    Vreau să te rog să îi dai adresa mea Mihaelei, fiindcă sunt îndrăgostiă iremediabil de Iaşi, nu doar ca oraş al studenţiei, şi tare mi-ar plăcea să corespondez cu ea, în primul rând, pentru că este ieşeancă, iar dacă este prietena ta, e o garanţie că avem ce discuta.
    Mulţumesc.
    Şi totuşi, uite ce fain arăta Braşovul cu zăpadă, în 25 martie!
    Pune tu pozele pe care ti le-am trimis!

    Apreciază

  4. Ziua bună…
    @Mihaela… colinele Iaşului trebuie să fie un parfum de-acum şi spre zilele ce vin 🙂 Sigur îţi vei reveni… în timp util 🙂
    O duminică frumoasă, şi ţie @Tavi… Dar azi eu văd cuşma Măgurii cam plină de negură… 🙂 Aşa-i?
    @Cristian… frumos spui… hai să punem toţi urechea pe pămînt şi să fugim cu norii!
    Fratello @Padrino… Blaga mi-a mers la suflet, unduitoare gînduri… văi, dealuri… de dezmărginire. Măcar de am şti ce bine ne-ar prinde să ne dezlipim puţin de margini!
    Mulţumesc mult…
    Numai bine, Padrino, ţie şi alor tăi dintr-o duminică cu pace spre o săptămînă frumoasă… 🙂
    Mulţumesc @Mihaela… Parcă primăvară căutată aşa, de mai mulţi odată, vine mai iute, nu? Şi iată, lasă loc pentru atîtea descoperiri!
    Cele bune!
    @Gala, dragă…
    Unda primăverii tale am primit-o ceva mai de mult de la tine… se întîmpla parcă pe nişte unduiri de Sena… Lăcrămioarele şi ghioceii sunt aceiaşi, ieşiţi din vînt şi noapte…
    Numai bine, cu soare mult!
    Bună @Anna…
    Pe aici, pe colo… primăverii îi şade bine să fie împodobită în gînduri năstrusnice şi în cuvinte ce nu-şi găsesc… cuvintele. Altfel de ce ar fi primăvară? 🙂
    @Oceania… bineînţeles că la Bucureşti au înflorit pomii, în vreme ce noi ne mai purtăm în unele zile precum eschimoşii! Aşa a fost mereu, de-aia florile pomilor noştri aici, la Braşov, sunt mai tinerele cu vreo lună, în fiecare an! 🙂
    Toate cele bune!

    Apreciază

  5. Eu cred ca si astazi va fi o zi frumoasa.Prea a inceput cu-o dimineata ( a fost un citat, mi-a placut asta…) chiar daca a inceput ceva mai dimineata. M-am simtit bine venind aici.As mai spune ceva, ceva care imi „sta pe limba” dar nu stiu exact ce este…eeh, o fi ceva in atmosfera…
    🙂

    Apreciază

  6. sper sa ai dreptate si sa vina primavara, fericiti sunteti daca ati avut soare la Brasov
    la mine a fost o cursa intre soare si ploaie din care au iesit triumfatori noaptea si vantul
    dar noaptea se alina acum cu gandul de primavara brasovean cu femeia din trandafirii lui Chagall si cu descoperirea lui Maksim Mrvica wow numai muzicieni care imi strapung sufletul gasesc la tine, multumesc flavius
    asta a fost unda mea de primavara, cred ca visez ghiocei si lacrimioare la noapte 🙂

    Apreciază

  7. …si eu azi am fost in cautarea…primaverii. Dar cred ca tu ai dibuit-o! Sunt inca sub puternica impresie lasata de cadoul tau Maksim Mvrica! Emana forta …cautatorului de primavara!

    Apreciază

  8. Salve, fratello Flavius !….
    Să sperăm că vine, în sfârşit, primăvara…aia adevărată, astronomică, nu aia socială, că acolo suntem, iremediabil, blestemaţi şi, oricum aia ai „prins-o” mătăluţă în chestiuţa ceea cu „ieşirea la ştevie”…Moment numa’ bun să ne mai amintim şi de poeţii noştri cei „adevăraţi” cum ar fi bădiţa Blaga …Lucian, nu Vasile…în ale sale „Focuri de primăvară”:
    Îngânând prin văi tăria
    suna ramul, suna glia.
    Focuri ard, albastre ruguri.
    Pomii simt dureri de muguri.
    Prinşi de duhul înverzirii
    prin grădini ne-nsufleţim.
    Pe măsura-naltă-a firii
    gîndul ni-l dezmărginim.
    Ce-am uitat, aprindem iară.
    Sub veşminte ne ghicim.
    Căutăm în primăvară
    un tărâm ce-l bănuim.
    Căutăm pământul unde
    mitic să ne-alcătuim,
    ochi ca oameni să deschidem,
    dar ca pomii să-nflorim.
    Să îţi „pice” bine cafeaua de primăvară, ţie şi tuturor celor ce dau câte o raită prin blogăreala mătăluţă!…
    Să îţi (ne) fie bine…Un afffetuosa stretta di mano!
    Cu stimă,
    Il Padrino

    Apreciază

  9. Frumoasă zi azi, m-a enervat un pic doar faptul că au fost probleme cu serverele şi nu mi-am putut accesa blogul începând de azi-noapte şi până pe la 16.00, parcă. Dar primăvara îşi intră tare în drepturi, oamenii parcă au fost mai zâmbitori, miroase a iarbă crudă, se şi aude cum creşte dacă pui urechea la pământ şi îţi vine să fugi cu norii departe, departe…

    Apreciază

  10. Servus Flavius,chiar a fost o zi frumoasa de primavara cu mult soare,multumesc pentru postarea rapsodiei de Paganini,era un maestru al viorii,da chiar azi acum 35 de ani devenea Ceausescu presedinte,si ce mult imi place Chagall-Women &Roses,o duminica frumosa cu mult soare! Tavi 🙂

    Apreciază

  11. Intr-adevar, a fost o zi superba, cu mult soare, in Iasi fiind chiar caldut. Mai rau a fost de mine, am stat toata ziua in casa, fiind extrem de racita. Sper sa-mi revin in timp util. Dar ma bucur faptul ca exista persoane care stiu sa se bucure la maxim de soare!

    Apreciază

Gîndul tău

