Electrica: îndemn la romantism

Zilele viitoare vom fi asaltaţi de fel de fel de imbecilităţi ambalate în marketing roz îndemnaţi fiind să mai dăm o dată pe spate pe tema impusă a Valentine’s day… Chestiile astea ieftine, de import, mă lasă rece mai ales cînd avem şi noi sărbătorile noastre, neaoşe, pe care le aruncăm cu dispreţ la gunoi fiindcă nu sunt trendy… Aşadar romantismul despre care vreau să scriu aceste căteva rînduri nu de acolo pleacă… Nuuuu! Ci de la Electrica, sau cum i-o mai fi spunînd companiei care ne dă curent aici la Braşov, pe undeva printr-o margine de cartier Astra… Ce treabă are curentu’ sau electricienii cu romantismul? Păi are! De vreo cîteva zile nu este seară să nu luăm cina la lumînare, în cea mai liniştită ambianţă familială, fiindcă ni se taie curentu’ în serii de şase luate cîte şase (întreruperi pe seară) preţ de cîte o oră, două! Plăcut nu zic nu, dar mă gîndesc să le sugerez băieţilor ăstora să bage şi trufandaua în abonament. Alţii, poate se vor gîndi să ceară despăgubiri pentru electronicele arse, pentru maşinile sparte de hoţi la adăpostul întunericului (sau mai bine asta nu, oricum parcarea e şi ea în beznă de vreo săptămînă!) sau chiar pentru resuscitarea forţată a unor amintiri ceauşiste…  Sper ca sugestia mea să contribuie măcar la sporirea încasărilor companiei şi să primesc ca bonus nişte întreruperi în plus, extra-abonament, eventual şi nişte lumînărici parfumate şi cu fundă roz! Cum mai sper să nu mă trezesc, cu sigiliul pe contor, ştiind că furnizorii ăştia năbădăioşi de utilităţi te cam ard, cînd ţi-e lumea mai dragă, fără cuvenitul şi civilizatul avertisment preliminar! Oricum, se vede că dacă tot vorbeam de oareşce generaţii sacrificate electricienii mai sus amintiţi au vrut neapărat să-mi dea dreptate. Dar le sunt recunoscător. Pentru compensaţia… romantică! Se întîmplă. În 2009. La Braşov, oraş european…

20 de gânduri despre „Electrica: îndemn la romantism

  1. hi hi se intampla si in Bucuresti si tot romantica a fost si noaptea mea (cu lumanarii insirate peste tot) si tot cu amintiri de pe vremuri pe care le credeam demult apuse 😀 (dar pe astea am incercat sa le indepartez, nu prea mi-a reusit dar macar am incercat) 😉

    Apreciază

  2. @Cristian, bun găsit… Eu mă întreb dacă nu cumva noi ne-am cam găsit naşul?! 🙂
    @Mihaela… aşa sperăm toţi, să fie bine. Trebuie!
    @Poe… cu asta ne descurcăm cel mai bine, cu… sărbătoririle 🙂
    Cele bune!

    Apreciază

  3. servus, flavius!
    anul asta, stimate prieten, in decembrie, vom „sarbatori” 20 de ani de criza. sa ne-nveselim, e, totusi, un record! negativ, ca la asta ne pricepem cel mai bine.
    ganduri bune!

    Apreciază

  4. Felicitări pentru blog şi mulţumesc pentru posibilitatea de a a reasculta şi revedea MAREA MELODIE „TRENUL FĂRĂ NAŞ” A CELOR DE LA IRIS… O zi bună îţi doresc şi numai bine… Te invit şi pe blogul meu, dacă timpul îţi permite…

    Apreciază

  5. @Gabi, e clar ca pe aici pe undeva sunt defecţiuni mult mai mari… şi e mult de lucru… 🙂
    @Vania… totul e atît de roz… pînă la urmă!
    De ar lua toată criza cu el cu tot, @Ciprian!
    Da, @Cristian… şi eu mă gîndeam că ne pregătesc ăştia de… vremuri grele! 🙂
    @ Constantin… bun venit. Pînă la urmă, vorba ta: să fim iubiţi! Şi le-om duce toate!

    Apreciază

  6. Nu stiu acum cum o fi, dar povestea asta imi aduce aminte de anul 2004, cand in Rep. Moldova erau cateva voci care instigau poporul impotriva Rusiei si il ademenea spre Romania. De fiecare data cand astfel de voci rasunau prin media moldoveneasca, aproape instantaneu, dintr-un biru de la Moscova, cineva stingea lumina in toata republica. Astfel se facea liniste! Poate ceea ce patesti tu in brasov sunt simulari ale guvernului pentru operatiuni similare de amploare pe care le prevede ca necesare in viitorul apropiat.

    Apreciază

  7. Servus flavius,
    Despre ziua de 14 februarie…nu ma deranjeaza.macar e un motiv in plus pentru indragostiti sa-si spuna ‘te iubesc”.
    iar sarbatoarea noastra traditionala-spune,cati dintre noi au auzit de ea pana nu a luat „avant” Valentine`s day?
    In ceea ce ma priveste,indragostitii ar trebui sa-si faca declaratii si sa se iubeasca in fiecare zi.
    cat priveste Electrica…macar iti amintesti de zilele de dinainte de `89 cand curentul se intrerupea tot timpul.
    Poate ca sunt defectiuni mai mari si e mult de lucru pentru remedierea problemelor.
    Iar cina la lumina lumanarii este ceva romantic. 😉

    Apreciază

  8. @Mihaela, @AnaMaria, @Tavi, @Claudia, @Anna, @Gina problema nu este a iubirii aici. Romantismul nostru, desigur că nu este stimulat de un… bec. Rîsu’plînsu’ vine de la „serviciile” de care beneficiem pe bani buni…
    Numai bine!

    Apreciază

  9. Am chiar langa monitor o factura, asta ca sa nu uit de ea… Furnizor, Enel.Si la Bucuresti avem parte de clipe de romantism, rare, ce-i drept. Oare sa incep sa le „pretuiesc” ? 😀
    Si oare de St. Valentine’s Day sa-mi iau posetutza roz si sa ma duc la „Mec” sau la „Mol”?
    Scuze, Flavius, am o dispozitie cam ciudata, ceva intre revolta si zeflemea. 🙂

    Apreciază

  10. no hai, ca-i valentine’s sau dragobete sau nicio ocazie, e frumos sa iubesti si sa arati acest lucru… mai comercial sau fara 🙂

    cat despre electrica, o chestie funny patita de mine: ma intreaba intr-o seara unu pe net: eu sunt de la electrica, merge bine, ai curent? zic eu da, nu ma pot plange. dimineata urmatoare, nu mai aveam curent…

    Apreciază

  11. Servus Flavius,multumesc pentru aceasta postare cu melodia Light my candle din fimul Rent cu Rosario Dawson,o melodie care te indeamna la iubire sub lumina lunii,cand ultimul chibrir ti se termina ca sa mai aprinzi lumanarea,unde esti tu romantismul de altadata!
    Flavius iti multumesc pentru imaginile de vis ala mamei natura dar si pentru cele ale Romaniei reale in care ne zbatem de 20 de ani incoace,o saptamana buna tie si intregii familii Tavi:)

    Apreciază

  12. criza, luminare, curent electric, intuneric, (lipsa de)civilizatie, ziua indragostilor, romantism –- toate legate frumos cu o funda roz;
    am zambit amar, dar am zambit(poate si pentru a nu lasa amintirea unor vremuri sa se apropie);
    zile cu soare, ganduri senine si seri de un romantism adevarat, nu fortat de …improvizatii iti doresc sa ai parte, Favius.
    si mai incerc o data: 🙂

    Apreciază

Gîndul tău

