Votez cu Dalma!

Nu am fost niciodată atent la Eurovision, ba chiar am avut prejudecata că aduce a „Cîntarea României”… Subiectul nu m-a pasionat niciodată şi fiindcă, oricum, am alte preferinţe muzicale, mai rock, mai clasice… În fine, de cele cîteva ori în care am apucat să văd ceva din acest concurs, şi în faza naţională şi în cea internaţională, amintirea „Mamaiei” şi a „Cerbului de Aur” m-au aruncat în plictis (vorbesc despre „ultimii Cerbi”, cîte ediţii au fost, nu de cei al anilor ’90, pe care i-am trăit pe viu şi de la care am amintiri speciale). Mi-au trecut pe la urechi piese lansate la Eurovision şi am auzit de artişti deveniţi celebri tot pe calea asta, dar nu mă îndoiesc că ele, piesele, şi ei, artiştii, ar fi ajuns undeva şi fără acest festival… Dar, concursurile or fi avînd şi ele rostul lor în evoluţia unui muzician, dacă nu ar fi însă şi fauna, folclorul, şuşele din jurul lor…

Anul ăsta însă (şi nu mai mult decît de vreo trei-patru zile) Eurovisionul m-a prins din pricina unei prezenţe… O braşoveancă de-a mea, Dalma, de care se ocupă un vechi prieten, Adi (fotoreporterul meu favorit acum ceva ani, azi agent, impresar, pr., creator de imagini şi de imagine, etc…) Ei bine, Adi m-a ţinut mai tot timpul la curent cu mersul artistic al Dalmei, dar acum cîteva zile am primit un email de la el să-mi spună de faza cu Eurovisionul, şi am devenit, brusc, foarte curios… Apoi am citit cîteva rînduri  despre concurs pe blogul Simonei şi al Silvanei… Ascultasem puţin din muzica ei, o văzusem la Măruţă şi la Divertis, la Tv, reţinusem că are o voce faină şi cam atît. Acum le-am luat pe rînd, am cerut, am primit, am săpat şi pe youtube, am ascultat cam tot ce am putut zilele astea. Şi nu-mi pare rău. Dalma chiar are o voce  rarissimă, plină, clară (urăşte play-back-ul), care-mi aduce aminte de Nelly Furtado şi Natasha Bedingfield, are un accent dulce şi arată mişto. Este o voce! Cu sau fără Eurovision va ajunge departe.  De data asta o să urmăresc show-ul şi, probabil, voi fi atent şi la intrigile care ştiu că fac parte din decor… Pentru Dalma, fiindcă îmi place cum sună.  O votez ! (în semifinala din 27 ianuarie şi în finala din 31). Sper să ajungă la Moscova. Voi, ce spuneţi?…  🙂

UPDATE: Dalma e azi la „Duminica în familie„, la Mihaela Rădulescu, pe Antena 1 (15.30)!

27 de gânduri despre „Votez cu Dalma!

  1. Servus @Poe… Sigur comentariul tau aici se referea la celalalt post al meu, cel cu masura lucrurilor, insa a fost… inregistrat eronat.
    Salut @Adi! Aceasta este cred explicatia regretului amintit de Poe… Altfel, cele bune Dalmei, ţie, echipei… noi cei de pe aici nu ne-am schimbat opţiunile şi suntem alături de voi.
    Numai bine!

    Apreciază

  2. Servus, Adi
    Intr-adevar momentul Dalmei a fost reuşit şi este meritul vostru. Eu am încredere că veţi merge mai departe. Şi îmi permit ca în numele prietenilor noştri care s-au exprimat favorabil aici pentru voi, şi nu numai al lor, să îi transmit Dalmei, prin tine, că îi ţinem pumnii şi ca o votam mai departe… Bafta multa! 🙂
    Toate cele bune

    Apreciază

  3. Multumim mult de tot. Dalma este in finala in parte si datorita sustinerii si telepatiei voastre :). Se zvoneste cum ca ar fi avut cel mai bun rezultat la juriu. Ramane de investigat, oricum, nu exista o declaratie oficiala din partea TVR vis a vis de acest lucru. Publicul a fost minunat, la ultimul „Flash” al tabelei de scor cu voturile publicului, Dalma era pe locul II, dupa fenomenul de tineret Blaxy Girls. Surpriza pregatita de noi a fost aparitia lui DAX the man with the Sax in acest show, un saxofonist precis, cu feeling deosebit si charisma. Speram ca v-a impresionat spectacolul. Acum pregatim show-ul de finala, iar Dalma a promis ca va canta si mai bine. Multumim inca odata lui Flavius si prietenilor sai, care sunt si prietenii nostri acum, conform zicalei.

    Apreciază

  4. Flavius, ma bucur ca amandoi am starnit interesul ca Dalma sa fie ascultata. Fara un pic de promovare, nimic nu iese. Asa cum am descoperit bloguri interesante si valoroase, comentatori destepti si placuti, tot asa ma bucur cand aflu despre un artist bun. E clar, nu, ca votez Dalma la concursul de la TVR si ca o sa-i tin pumnii la Eurovision?!

    Apreciază

  5. @Adi, nu as fi scris nimic daca Dalma nu ar fi fost o surpriza placuta, vechea noastra prietenie nu era de ajuns. 🙂 Va ţin pumnii!

    @Brushvox şi eu am acele temeri, din pacate. Multumesc pentru „metalele rare” de la tine

    @Poe ma bucura ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Toate cele bune si voua…

    @Andi, eu anul asta voi vota. Nu am votat niciodata 🙂

    @Gabi, cu siguranta alegerea se va face dintre toţi

    @Floare albastra, chiar cinta! Nu mimeaza ca alţii, altele…

    @Tavi… in România lucrurile frumoase, valorile se „rezolva” cel mai repede, fir-ar…

    Apreciază

  6. Din experienţele anilor trecuţi, nici cine ajunge în finala Naţională nu prea contează, câştigă tot cine vrea juriul…şi din tot ce cunosc legat de „business”, e mafie mare în acele cercuri. pe Dalma am ratat-o, dar o să fiu atent şi despre Eurovision am să-mi dau şi anul acesta cu părerea…
    O seară bună! (ţi-am „livrat” astăzi o postare „mai Rock”)

    Apreciază

  7. am ratat „duminica…”, pentru ca am bantuit prin judet. dar am ascultat melodia si mi-am amintit ca am mai intalnit figura tinerei si la emisiunea lui maruta, parca. e, intr-adevar, valabila si mai mult decat atat. ma bucur ca o promovezi si ca mi-ai dat ocazia sa-mi pese cat de cat de eurovison, un concurs-specatcol pe care nu-l mai urmaream in ultimii ani, date fiind jocurile de culise. am retinut si faptul ca merita atentie si suport. poti sa-i transmiti, ei si pr-istului ei, ca ai castigat doua voturi din Moldova, al meu si al sotiei mele.
    cele bune!
    poe

    Apreciază

  8. Servus,
    Am vazut-o si eu pe Dalma la Trezirea la apel de pe TVR 1 (emisiunea de dimineata).Au o rubrica in partea a doua a emisiunii,pe la 8.45,in care sunt prezentate patru melodii pentru Eurovision.Nu le-am vazut pe toate,dar am remarcat ca avem cantareti foarte buni,la fel si compozitori.Cred ca ar trebui sa le ascult pe toate,ii doresc succes Dalmei. 🙂
    Gabi.

    Apreciază

  9. Salut Flavius. Multumesc pentru cuvintele frumoase de mai sus, atat cele la adresa mea personal cat si cele legate de Dalma. Multumim tuturor pentru interes si speram ca tot ceea ce reprezinta Dalma si muzica ei sa va convinga sa o votati. Acum pregatim aparitia la „Duminica in familie”, dupa care un pic de pauza pana la repetitiile de maine de la TVR. Tin sa spun ca Eurovisionul este un proces si un test din multe puncte de vedere. Sustinerea din parte prietenilor vechi sau noi este esentiala, si, de fapt, scopul real al muzicii ca si arta; sa aduca oamenii impreuna. Vom reveni cu amanunte dupa ce apucam sa stam jos cateva clipe. Servus!

    Apreciază

  10. Aflu acum, de la Adi, ca o vedem pe Dalma azi, la „Duminica in familie” pe Antena 1 🙂

    @Lilick, am mai primit niste linkuri… Astfel: http://www.esctime.com/news/4660

    http://www.esctoday.com/news/read/12835
    http://www.escvision.eu/ro/stiri/03/jan/2009/dalma-inscrisa-la-eurovision-cu-o-compozitie-marius-moga-interviu.html
    http://www.vedeta.ro/Dalma_Kovacs_miza_lui_Marius_Moga_pentru_Eurovision_2009-11137.html
    http://www.presaonline.com/stiri/stiri-locale/video-marius-moga-mizeaza-pe-dalma-kovacs-la-eurovision-2009-478508.html
    http://www.escvision.eu/ro/cine-ati-dori-sa-reprezinte-romania-anul-acesta
    http://www.myspace.com/dalmakovacs

    @Agarttha, bineinteles că respect punctul tau de vedere

    @Da, Claudia, banuiesc ca si melodiile astea se „cistiga” destul de greu, iar inspiratia si mai greu, pentru ele…:)

    @Anamaria, Ana, Mihaela, pur si simplu si mie imi place. Nu ma pricep, nu am niciun amestec cu toata chestia asta, doar ca suna deosebit fata de ce am mai auzit eu pe post de muzica autohtona „la zi”…
    O zi frumoasa tuturor!

    Apreciază

  11. Are o voce buna, nepusa in valoare de linia melodica, ce o obliga sa treaca deranjant de des pe vocea de cap… E putin stinghera pe scena si afiseaza o naturalete fortata, zambet rece, putin prea procupata de ceea ce transimite, ca sa mai transmita ceva. Asa am vazut eu, imi cer scuze daca stric armonia… si nu ma supar sa-mi cenzurezi comentariul if you feel like. 🙂

    Apreciază

  12. Da. 🙂 In afara de voce si de faptul ca arata bine (in sensul ca nu e numai frumoasa dar pare si o fata inteligenta, nu o fatuca dornica de afirmare cu orice pret) are si o aparitie de foarte mult bun simt care completeaza intregul tablou. Mai da-ne detalii despre ea, Flavius!

    Apreciază

Gîndul tău

